Tom Dewispelaere in The New York Times over het annuleren van 'Wachten op Godot'

Tom Dewispelaere in The New York Times over het annuleren van 'Wachten op Godot'

Naar aanleiding van de tweede lockdown in Europa publiceerde The New York Times een artikel over de impact op de artiesten. Ze spraken o.a. met Tom Dewispelaere over de annulering van de voorstellingen van Wachten op Godot.

"Het is zo triest dat we moesten stoppen. Tijdens de negen keer dat we Samuel Becketts Wachten op Godot recent speelden voor Toneelhuis, waren de toeschouwers erg ontroerd. Ze kwamen voor het eerst terug naar het theater, maar ik denk dat het ook komt doordat ze deze twee figuren te zien kregen, Vladimir en Estragon, die wachten tot er iets gebeurt. Ze konden zich echt inleven, want de mensheid wacht al maanden op hoop, op een vaccin, op een oplossing, op een uitweg. We hebben er alles aan gedaan om het theaterbezoek veilig te maken. We huurden hier in Antwerpen een gigantische zaal ter grootte van een voetbalveld, en we besloten een eigen podium te bouwen voor 200 mensen, volledig covidproof. Maar helaas ... Het is de juiste beslissing. De eerste regel van het stuk is "Niets aan te doen." En in deze situatie is er ook niets te doen. We moeten gewoon wachten tot we Wachten op Godot weer kunnen spelen."

Lees hier het volledige artikel.

Tickethouders worden persoonlijk gecontacteerd.
Toneelhuis hoopt de voorstellingenreeks op een later ogenblik te kunnen hernemen.

Ook interessante producties: